دریافت

بازگشت به سوی امام هر عصر و زمان است.

اربعین دراین زمان یعنی :

لبیک یا مهدی

اجتماع قلوب برای یاری امام غریب

اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلـیِکَ الفَرَج

است. الهی آمین...

جابرها و اربعین

 جابر ابن عبدالله انصاری، پیرمردی نابینا که در اوج قله معنویت است؛ او میفهمد که با زیارت امام حسین علیه‌السلام در اربعین چه موجی از شجاعت را در عالم ایجاد میکند؛ پیاده از مدینه به کربلا میرود، سختیها و محیط به ‌شدت امنیتی و پلیسی امویان وحشی، هیچ ترسی در دل او ایجاد نمیکند.

 به ‌عنوان اولین زائر در اولین اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام در تاریخ میدرخشد؛ حماسه اربعین حسینی یعنی جابرها هنوز زنده‌اند و تهدیدهای پوچ داعش نمیتواند مانعی برای این پیاده ‌روی شود.

راز تنها ماندن امام حسین (ع)

راز عدم همراهی جامعه آن روز با امام حسین (علیه‌السلام) را میتوان در دو شاخصه اصلی تحلیل نمود: اولین شاخصه عدم شناخت حقیقی امام و جایگاه ایشان در خلقت بوده که همین امر سبب شد نتوانند صف بندیهای موجود در آن روز را به ‌خوبی بازشناسند؟؟؟

و شاخصه دوم وجود تعلقات مادی گسترده ‌ای بود که مانع میشد آنها بتوانند اولاً تصمیم درستی بگیرند و دوما بتوانند زمان شناخت حق، از داشته ‌های خود که مهمترین آنها جانشان بود، بگذرند و به امام بپیوندند.

ضرورت ولایت فقیه

حکومت ایده آل از نظر شیعه، حکومت معصوم است. اما وقتی تشکیل حکومت معصوم علیهم السلام ممکن نیست، نمیگوییم دیگه یا معصوم صد درصد یا هیچ.

یا صفر یا صد نمیگوییم. میگوییم هر چه به صد نزدیکتر، بهتر. این خیلی منطقی است.

ولی فقیه معصوم نیست. حالا چون معصوم نیست، نباید اطاعت کنی؟ مگر باید فقط معصوم باشد تا اطاعت کنی؟ اصلاً لازم نیست ولی فقیه معصوم باشد. آنچه که لازمه، تقوا و عدالت است. یعنی عمداً و آگاهانه، خیانت و معصیت و سوء استفاده نکند.

نسبت شما به امام ‌زمان (علیه السلام) مانند نسبت یاران امام‌حسین (علیه السلام) به ایشان نیست! یاران حسین (علیه السلام) در روز عاشورا میخواستند فقط فدای ایشان بشوند؛ اما کارکرد اصلی شما صرفاً فداشدن برای امام ‌زمان (روحی فداه) نیست! شما باید حق را نصرت بدهید تا ایشان بتواند جهان را با شما اداره کند.