بنام خدا

آنچه که در ادامه می خوانید ، فرازهایی از بیانات امام عظیم الشأن(ره) است که آن یار سفر کرده در لابه لای آنها به وجود مقدس امام عصر(عج) اشاره میکند. امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر (سلام اللّه‏ علیه) و امیدوارم که این انقلاب ما به همۀ دنیا و برای همۀ مستضعفین ، برای نجات همۀ مستضعفین به همۀ دنیا صادر بشود و همه همان راهی که برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام و دشمن ملت، مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین.

امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم. امروز ما مواجه با همۀ قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح‏ ریزی میکنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ یعنی ، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ، ولو امام عصر باشد ، اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر (عج) روحی فداه هم خودش را فدا میکند برای اسلام.

همۀ انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند ، برای کلمۀ حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم(ص) آنهمه مشقات را کشید و اهلبیت معظم او آنهمه زحمات را متکفّل شدند و جانبازی‏ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام است. خدای تعالی و رسول عظیم‏ الشأن (ص) در روز حج بزرگ ندا دادند و فریاد سر دادند که خدا و رسول بری هستند از مشرکان: وَ أَذَانٌ مِنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ الَی النَّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الأَکْبَرِأَنَّ اللّه‏ بَرِی‏ءٌ مِنَ المُشْرِکِینَ وَ رَسُولُه ، در آن روز خط آمریکا و آخوندهای درباری‏ تأمین کنندۀ منافع شیطان بزرگ نبودند که فتوا دهند ـ العیاذ باللّه‏ ـ خدا و رسول بر خلاف مناسک حج دستور داده و عمل میکنند ، و باید حج از این مسائل به دور باشد.

روزی که ولی اللّه‏ الأعظم ، امام عصر ـ عجل اللّه‏ تعالی فرجه الشریف ظاهر شوند و در کعبه ندای عدالت سردهند و بر خلاف ظالمان و کافران فریاد کشند ، همین آخوندهای درباری هستند که او را تکفیر کنند و از ستمگران پشتیبانی نمایند. خداوند ان‏شاءاللّه‏ تعالی اسلام و مسلمین را از شرّ ستم‏ پیشگان نگهداری فرماید. میگویند: وَالعَصرِ. إِنَّ الإنسانَ لَفِی خُسرٍ؛ «عصر» انسان کامل است؛ امام زمان ـ سلام‏ اللّه‏ علیه ـ است. یعنی «عصارۀ» همۀ موجودات. قسم به عصارۀ همه موجودات ، یعنی قسم به انسان کامل. اینکه این بزرگوار را طول عمر داده خداى تبارک و تعالى براى یک همچو معنایى ، ما از آن میفهمیم که در بشر کسى نبوده است دیگر ، قابل یک همچو معنایى نبوده است ، و بعد از انبیا که آنها هم بودند لکن موفق نشدند ، کسى بعد از انبیا و اولیاى بزرگ ، پدران حضرت موعود ، کسى نبوده است که بعد از این ، اگر مهدى موعود هم مثل سایر اولیا به جوار رحمت حق میرفتند ، دیگر در بشر کسى نبوده است که این اجراى عدالت را بکند ، نمی توانسته و این یک موجودى است که ذخیره شده است براى یک همچو مطلبى ، و لهذا به این معنا عید مولود حضرت صاحب- ارواحنا له الفداء- بزرگترین عید براى مسلمین ، است و بزرگترین عید براى بشر است نه براى مسلمین.

  اگر عید ولادت حضرت رسول- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- بزرگترین عید است براى مسلمین از باب اینکه موفق به توسعه آن چیزهایى که میخواست توسعه بدهد نشد ، چون حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- این معنا را اجرا خواهد کرد و در تمام عالم زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد به همه مراتب عدالت ، به همه مراتب دادخواهى ، باید ما بگوییم‏ که عید شعبان ، عید تولد حضرت مهدى- سلام اللَّه علیه- بزرگترین عید است براى تمام بشر. وقتى که ایشان ظهور کنند ، ان شاء اللَّه خداوند تعجیل کند در ظهور او- تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد ، تمام کجیها را راست می‏کند: یَمْلأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً، همچو نیست که این عدالت همان که ماها از آن میفهمیم که نه یک حکومت عادلى باشد که دیگر جور نکند آن ، این هست اما خیر ، بالاتر از این معناست. معنى یَمْلَأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً الآن زمین و بعد از این ، از این هم بدتر شاید بشود ، پر از جور است ، تمام نفوسى که هستند انحرافات در آنها هست. حتى نفوس اشخاص کامل هم در آن انحرافاتى هست و لو خودش نداند. در اخلاقها انحراف هست ، در عقاید انحراف هست ، در اعمال انحراف هست و در کارهایى هم که بشر میکند انحرافش معلوم است. و ایشان مأمورند براى اینکه تمام این کجیها را مستقیم کنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال که واقعاً صدق بکند یَمْلَأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً. از این جهت ، این عید ، عید تمام بشر است بعد از اینکه آن اعیاد ، اعیاد مسلمین است. این عید، عید تمام بشر است. تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد ان شاء اللَّه ، و ظلم و جور را از تمام روى زمین بر میدارند به همان معناى مطلقش. از این جهت ، این عید ، عید بسیار بزرگى است که به یک معنا از عید ولادت حضرت رسول- صلى اللَّه علیه و آله- که بزرگترین اعیاد است ، این عید به یک معنا بزرگتر است.  امروز سایۀ اسلام روی سر شماست؛ امام زمان (عج) روحی فداه به شما نظر دارد ، پیغمبر اکرم(ص) به شما نظر دارد ، خدای تبارک و تعالی پشتیبان شماست. روی موازین مادی ، روی موازین عادی باید با یک یورش ، ما از بین رفته باشیم. باید همۀ ما یک لقمۀ آنها باشیم! لکن قدرت ایمان ، پشتیبانی خدای تبارک و تعالی ، اتکال به ولی عصر ـ سلام‏ اللّه‏ علیه ـ شما را پیروز کرد. برادران من! از یاد نبرید این رمز پیروزی را.

این وحدت کلمه‏ ای که در تمام اقشار ایران پیدا شد معجزه بود. کسی نمی‏تواند این را ایجاد کند؛ این معجزه بود. این امر الهی بود. این وحی الهی بود نه کار بشر. رمز پیروزی شما اول ایمان ثابت؛ و بعد وحدت کلمه. این دو مطلب را حفظ کنید. خدای تبارک و تعالی با جماعت است. جماعت روی هم وقتی که اتفاق بر یک امری کردند ، خدای تبارک و تعالی پشتیبان آنهاست. و ما حس کردیم این مطلب را ، ذوق کردیم این مطلب را ، که این جماعت ایران که با هم شدند خدا پشتیبان آنها بود ، و الآن هم هست. کاری نکنید که عنایت خدا ـ خدای نخواسته ـ کم بشود؛ کاری نکنید که برای ولی عصر (عج) روحی فداه ایجاد نگرانی بکنید. تفرقه نداشته باشید با هم؛ با هم تفرقه‏ اندازی نکنید. با هم باشید همه؛ ببینید که تحت مراقبت هستید؛ نامه اعمال ما میرود پیش امام زمان- سلام الله علیه- هفته ای دو دفعه به حسب روایت... من خوف این را دارم که کاری ، ما بکنیم که امام زمان- سلام الله علیه- پیش خدا شرمنده بشود ، اینها شیعه های تو هستند دارند این کار را میکنند. نکند که خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان ما و سایر دوستان امام زمان- سلام الله علیه- یک وقت چیزی صادر بشود که موجب افسردگی امام زمان-سلام الله علیه- بشود. امیدوارم که همه موفق باشید، مؤید باشید؛ همه از جنود امام زمان ـ سلام‏ اللّه‏ علیه ـ باشید ، و در دفتر آنها اسم شما را بنویسند.