دریافت

*چه نوع آمادگی برای رسیدن به حکومت عدل جهانی لازم است؟

1- آمادگی فکری و فرهنگی ( سطح افکار مردم )

2- آمادگی اجتماعی (مردم باید از ظلم خسته شده و عدالت را از جان و دل طلب کنند)

3- آمادگیهای تکنولوژی و ارتباطی ( وجود صنایع پیشرفته )

*چه کنیم تا مردم به سوی امام زمان (عج) جذب شوند ؟

جذب مردم و میل آنها به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ارواحنافداه متوقف بر معرفت آنها به آن حضرت است. زیرا هیچکس به چیزی که برایش مجهول بوده و به آن علم ندارد توجه پیدا نمیکند و لذا بر ما لازم است که امام زمان (ارواحنافداه) را به عموم مردم بشناسانیم ، که خصوصیات عصر ایشان چیست؟ و انسان در زمان ظهور آن حضرت به چه برکاتی نائل خواهند شد؟ و چگونه ظلم و بی عدالتی در تمام سطوح جامعه با ظهور ایشان رخت خواهد بست؟ و چگونه با ظهورش بشر از ظلمات به نور خواهد رسید؟ اگر چه در عصر غیبت نیز مانند خورشید در پشت ابرها از آن حضرت بهره میبریم ولی این کجا و آن کجا ؟؟؟

*راه رسیدن به لقای حضرت مهدی (عج) چیست ؟

1- از راه تحصیل کمالات روحی: زیرا انسان از این راه ، رذایل و زشتیهای اخلاقی را از خود دور کرده ، با عمل به دستورات شرع به درجه ای میرسد که قابلیت شرفیاب شدن به محضر آن حضرت را پیدا میکند.

2- از راه عمل به برخی از دستورات وارده: که در برخی روایات به آن اشاره شده است از آن جمله اینکه هر کس چهل شب در طول چهل هفته به مسجد سهله برود و با حضور قلب به حضرت توجه پیدا کرده ، از خداوند طلب رویت ایشان را نماید به ملاقات آن حضرت شرفیاب میشود.

*چه کنیم که ایمانمان به وجود حضرت مهدی (عج) بیشتر شود ؟

1- بررسی ادلّۀ نقلی که میتواند عقل و فکر انسان را نسبت به وجود حضرت مهدی (ارواحنافداه) تقویت نماید.

2- بررسی آیات قرآنی و روایاتی که از آنها استفاده میشود که حضرت مهدی (ارواحنافداه) وجود دارد.

3- مطالعۀ احوال کسانیکه به محضر مقدس حضرت مشرف شده اند.

4- قرائت دعاهایی که در آن ، خطاب به حضرت شده و با او نجوا دارد که میتواند تأثیر بسزایی در اعتقاد انسان بوجود حضرت داشته باشد.

*جشن های میلاد چه آثاری دارد ؟

1- هر ساله شیعیان در روزی خاص به یاد حضرت مهدی (ارواحنافداه) دور هم جمع شده با ابراز ارادتشان نسبت به حضرت یاد او را در دلها زنده میکنند.

2- برپایی جشنها در روح و روان انسان اثر خاصی گذاشته و اعتقاد به وجود و ظهور حضرت را تثبیت خواهد کرد.

3- در جشنهایی که برگزار میگردد کمالات و فضایل آن حضرت تشریح و توضیح داده میشود و در نتیجه مردم با تأسی به حضرت به خدا نزدیکتر میشوند.

4- در آن مجالس ، با اطعام و پخش شیرینی دل مردم را خشنود کرده و به ثواب اطعام میرسند و گروهی از این ضعفا از این مجالس بهرۀ مادی نیز میبرند.

5- این مراسمها فرصت مناسبی است که مردم را به خدا و دستورات او دعوت نمائیم.

*چگونه میتوان عشق به امام زمان (عج) را در دل مردم زنده کرد ؟

جذب مردم خصوصاً جوانان با امام زمان (ارواحنافداه) و زنده کردن عشق حضرت در دل آنها که در اقتدا و پیروی از او بسیار موثر است راه هایی دارد:

1- آنهایی را که میخواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولی خدا شود از عقائد باطل پاک کنیم ، و نیز نفس آنها را از صفات رذیله بزدائیم ، زیرا دل پاک میخواهد تا قابلیت و ظرفیت عشق و محبت به حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) را داشته باشد. لذا بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی گفته اند که سالک در مرحلۀ اول باید تخلیۀ نفس کند و سپس خود را به محاسن اخلاقی متخلق سازد.

2- سعی کنیم تا حد امکان و آن قدری که از عهدۀ ما بر میآید و طرف مقابل ظرفیت و کشش دارد مقامات و کمالات و فضایل آقا امام زمان (ارواحنافداه) را برای او بازگو کنیم ، برای او بگوییم که حضرت چه جایگاهی در عالم وجود دارد؟ چگونه از حالات مردم به اذن خدا مطلع است؟ چگونه مظهر رحمانیت خداوند است؟ چگونه به فکر شیعیان خود میباشد؟ انسان ذاتاً و فطرتاً کمال دوست است و گرایش ذاتی به کمال و انسان کامل دارد. از طرفی اگر در انسان این عشق نسبت به کسی پیدا شد مطیع او میگردد و از آن جهت که امام زمان (ارواحنافداه) مردم را به خدا دعوت میکنند ، لذا با ایجاد عشق و محبت آن حضرت در قلوب مردم در حقیقت مردم به سوی خدا رهنمون میشوند. میتوان گفت که دعوت مردم به امام زمان (روحی فداه) و ایجاد عشق آن حضرت در قلوب آنها در حقیقت دعوت به سوی خدا و ایجاد عشق به خدا در قلوب مردم است...